درب حیاط
۲۱
شهریور

درب حیاط فلزی،انواع مدل های خلاقانه درب حیاط/گروه هنری تبریز استپ

درب حیاط


درب حیاط
درب حیاط

درب حیاط شما،به عنوان یک نقطه کانونی در خارج از منزل شما عمل می کند به عبارتی درب ورودی منزل جزئی از ساختمان شماست که در دید همگان می باشد، همچنین این درب یک عامل مهم در زیبایی، امنیت و بهره برداری بهتر از انرژی خانه است، از این رو انتخاب یک درب ورودی حیاط جدید یک راهکار عالی برای به روز رسانی ظاهر ساختمان و  سرمایه گذاری عالی برای افزایش ارزش خانه می باشد. مهمترین نکاتی که می بایست هنگام خرید درب حیاط به آن دقت کرد موارد زیر می باشد که در ادامه تمامی موارد را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

  • انواع مدل های خلاقانه درب حیاط
  • ابعاد و وزن استاندارد درب حیاط فلزی
  • مهمترین عامل تعیین قیمت درب حیاط
  • جنس درب حیاط
  • رنگ درب حیاط

1. انواع مدل های خلاقانه درب حیاط

ما در اینجا قصد داریم مدل های درب ورودی حیاط و درب ویلایی که به نوعی در طراحی آن خلاقیت خاصی به کار رفته را معرفی نماییم بنابراین این طرح ها با سایر مدل هایی که قبلا مشاهده کرده اید تا حد زیادی متفاوت می باشد. فقط ذکر این نکته ضروری می باشد که پیش از انتخاب مدل درب می بایست سبک طراحی ساختمان خود را تعیین نمایید و متناسب با آن درب ورودی خود را انتخاب نمایید. زیرا زیباترین طرح درب اگر با ساختمان شما همخوانی نداشته باشد نه تنها به ظاهر خانه شما کمک نمی کند بلکه به آن ضربه خواهد زد.

مطالب مرتبط

جهت مشاهده انواع مدل درب ورودی چوبی به صفحه درب لابی را مشاهده نمایید.

درب حیاط

درب حیاط

درب حیاط

درب حیاط

درب حیاط

درب حیاط خلاقانه    درب حیاط ساده

نکات بسیار مهم:

1. از آنجایی که درب ورودی می بایست راه خروج ماشین ها باشد، توجه داشته باشد

تا آن را در راه مستقیم قرار بدهید زیرا مسیر منحنی علاوه بر صعب العبور بودن، یکی شدن آنها کمی دشوارتر خواهد بود.
2. در حیاط هایی که درختان بلند وجود دارد مجبور به نصب درب با ارتفاع بیشتر هستیم

از این رو وزش باد شدید موجب شکستگی آن می شود بنابراین باید اینگونه درب های حیاط باید مستحکم تر ساخته شود.

 

 ابعاد و  وزن استاندارد درب فلزی

معمولا دو راه ورودی برای آپارتمان های شهری در نظر گرفته می شود، یک دربی که مخصوص عبور افراد می باشد که اصطلاحا به آن نفر رو  می گویند و دومی درب که ماشین ها از آنجا وارد ساختمان می شوند . که به آن درب ماشین رو اطلاق می شود هر یک از این درب ها دارای ابعاد و وزن متفاوت می باشند. ولی امروز با توجه به افزایش تولید کنندگان درب ورودی امکان سفارشی سازی برای هریک از آنها وجود دارد، اما ابعاد استاندارد برای درب نفررو معمولا 115 تا 125 سانتیمتر می عرض دارد و ارتفاعش حدودا 235 تا 245 سانتیمتر می باشد همچنین درمورد وزن می توان گفت که درب نفررو اصولا 200 کیلوگرم و درب ماشین رو حدود 600 کیلوگرم می باشد، البته این وزن به شدت بستگی به طرح مورد نظر مشتریان دارد.

نرده حفاظ فرفورژه چدنی ،ریخته گری چدن
بیشتر بخوانید
 درب حیاط
درب حیاط

عوامل تعیین قیمت درب ورودی حیاط فلزی

مهمترین عامل تعیین کننده قیمت در درب های ورودی حیاط طرح آن می باشد، این بدین معناست که هرچقدر طراحی درب ها ساده تر باشد هزینه و زمان ساختش کمتر خواهد شد. از این رو قیمت نهایی هم کاهش می یابد اما طرح هایی که درارای پیچیدگی بیشتری می باشد. که اصطلاحا در بازار به آنها طرح های فرفروژه یا کنگره می گویند قیمت بالاتری دارند، برای مثال قیمت ساخته یک درب ساده حدوداتا شش هزار تومان و برای درب حیاط فرفروژه  دستمزد از هشت هزار تومان تا 20000 تومان است (قیمت ها مربوط به تاریخ18مهر 99می باشد) همانطور که مشاهده می کنید اختلاف14 هزارتومانی حاکی از اهمیت طراحی و مدل درب می باشد، بطور معول یک درب ورودی ماشین رو حدودا 600 کیلو گرم می باشد در نتیجه اختلاف قیمت بین طرح ساده و کنگره می باشد.

 درب حیاط
درب حیاط

جنس انواع مدل های درب حیاط

شاید هنگامی که صحبت از درب ورودی می شود اکثرا در ذهنمان درب ورودی حیاط آهنی را تصور می کنیم. زیرا متداول ترین جنس مورد استفاده در درب ورودی حیاط آهن می باشد، این فلز هم مانند تمامی فلزات دارای معایب و مزایایی می باشد که در زیر آنها را ذکر خواهیم کرد.

درب حیاط ساده و شیک

در گذشته درب ورودی منزل و ساختمانها از نوع چوبی بوده و تماما از چوب ساخته می شد. با توجه به دوا عمر پایین چوب کم کم فلز ها و در راس آن آهن جایگزین درب چوبی گردید. امروزه در تولیدات شرکت تبریز استپ از ورق های فولادی و مستحکم دارای نشان استاندارد جهت تولید درب فلزی یا همان آهنی به کار می رود. درب آهنی در حال حاضر تغییر شکل پیدا کرده است و دربهای فولادی جایگزین آن ها شده اند. درب های فولادی و ایمن خیلی مستحکم تر و ایمن تر بوده و دارای عمر مفید طولانی می باشد، از اینرو جایگزین درب آهنی شده اند.

طراحان دکوراسیون بر این باور هستند که طراحی و ساختار درب حیاط، اهمیت زیادی در شهرت یک ساختمان دارد و به همین علت است که خرید درب حیاط ساده و شیک را پیشنهاد می دهند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در طرح و مدل‌ های زیبا‌تر و با امنیت بالا تحت عنوان درب فلزی مدرن شناخته شده و برای خرید درب حیاط شیک و مدرن انتخاب های بیشتری وجود دارد.

مزایای درب ورودی حیاط آهنی:

با توجه به متداول بودن این فلز به راحتی قابلیت سفارشی سازی دارد. استحکام بالای فلز آهن موجب می شود استقامت درب بالا برود.

معایب درب ورودی حیاط آهنی:

این درب بسیار سنگین می باشد از این نصب آن کمی سختر از درب ورودی چوبی می باشد. در صورت عدم رنگ آمیزی مناسب موجب زنگ زدگی می گردد.

رنگ درب ،ابعاد استاندارد درب های ورودی ساختمان ،
بیشتر بخوانید

درب ورودی حیاط فولادی:

همانطور که می دانید فلز فولاد از آلیاژ آهن می باشد و دارای استقامت بالایی می باشد.

مزایا درب ورودی حیاط فولادی:

1. درب ورودی حیاط فولادی به دلیل استحکام بالای این فلز دارای امنیت بالایی می باشد
2.انواع و اقسام مدل های درب ورودی حیاط  فولادی به راحتی قابل خرید می باشد.
3. این مدل درب همچنین دارای قیمت مناسبی است.

معایب درب ورودی حیاط فولادی:

نقطه ضعف این درب طول عمر کوتاه آن است اصولا درب های فلزی ساده در هوای مرطوب 5 تا 7 سال عمر دارند.

نتیجه گیری : با توجه به مطالب گفته شده درب ورودی حیاط فولادی تقویت شده یکی از بهترین گزینه ها برای خرید درب ورودی حیاط می باشد.

درب حیاط فولادی
درب حیاط

درب ورودی حیاط وینیل :

وینیل گروه عاملی در شیمی آلی است که بصورت یک مولکول اتیلن که یک اتم هیدروژن از آن جدا شده باشد، تعریف می شود

(منبع: ویکی پدیا) که در ساخت درب و پنجره از این فلز استفاده می گردد.

مزایا درب ورودی حیاط وینیل:

1. درب ورودی  وینیلی دارای قیمت مناسبی می باشد.
2. درب ورودی حیاط وانیلی دارای طول عمر بالایی می باشد و حدودا تا 20 سال قابل استفاده هستند.

معایب درب حیاط وینیل:

درب ورودی حیاط وینیل معمولاً تو خالی است و با مقداری نیرو شکسته می شود از این رو استقامت آن بشدت کم است.

درب حیاط چوبی :

یک درب ورودی حیاط چوبی یه راه خوب برای سرمایه گذاری طولانی مدت در خانه می باشد. درب چوبی بهترین گزینه برای سبک کلاسیک است در واقع این درب یک ظاهر کلاسیک و بی نظیر را به  ساختمان شما ایجاد می نماید. البته درب ورودی چوبی بیشتر برای منازل جنوبی مناسب می باشد.

مطالب مرتبط

جهت مشاهده معایب و مزایای درب حیاط چوبی صفحه درب ورودی را مطالعه فرمایید.

درب حیاط
درب حیاط

درب ورودی حیاط فایبر گلس:

ذکر این نکته در ابتدای این مبحث ضروری است که فایبر گلس علی رغم اینکه ظاهری به شدت شبیه به چوب دارند اما در ساخت آن هرگز از چوب استفاده نشده است در واقع فایبر گلس کامپوزیتی از الیاف شیشه می باشد.

مزایای درب ورودی حیاط فایبر گلس:


1 مهمترین شاخصه درب های فایبر گلس ضد آب بودن آن می باشد که موجب می باشد در دربهای سرویس از آن استفاده شود.
2. درب های فایبر گلس دارای مقاومت بالایی دارد
3. با توجه به اینکه در ساخت این درب از چوب استفاده نمی گردد از این رو موجب حفظ محیط زیست می شود.
4. درب ورودی حیاط فایبر گلس دارای مقاومت بالایی می باشد.

معایب درب ورودی حیاط فایبر گلس:

درب فایبر گلس دارای ظاهری زیبایی نمی باشد و همین موضوع باعث می شود. که بسیاری از افراد تمایلی برای خرید آن نداشته باشند.

رنگ درب حیاط

درب های ورودی را می توان به هر شکلی رنگ آمیزی کرد اما دو فاکتور مهم در رنگ آمزی درب ورودی حیاط وجود دارد نکته اول جنس رنگ و مورد بعد انتخاب رنگی متناسب با نمای ساختمان در ادامه هر دو عامل مهم در رنگ آمیزی را بررسی خواهیم کرد:

درب پارکینگ در اردبیل
بیشتر بخوانید
رنگ درب حیاط
درب حیاط

جنس رنگ 

اینکه از چه نوع رنگی برای رنگ آمیزی درب استفاده شود به جنس خود درب بستگی دارد از این رو در این اینجا در مورد رنگ متداول ترین جنس درب ها یعنی چوبی و آهنی بحث خواهیم کرد.

جنس رنگ درب های چوبی:

جهت مطالعه در مورد انواع رنگ و شیوه رنگ آمیزی درب های چوبی لطفا صفحه رنگ درب اتاق خواب را مشاهده نمایید.

جنس رنگ درب ورودی حیاط آهنی:

پیش از بررسی در مورد جنس رنگ اصلی درب، ذکر دو نکته مهم قبل از رنگ آمیزی بسیار حائز اهمیت است:
1. می بایست سطح درب های فلزی کاملا صاف باشد از این رو می بایست به خوبی روی آن ها سمباده زده شود .
2. استفاده از ضد زنگ پیش از رنگ آمیزی اصلی بسیار حائز اهمیت است،

این امر می بایست در دو مرحله انجام شود و ضد زنگ هم از غلظت مناسبی برخوردار باشد. مهم ترین فاکتور در رنگ درب ورودی حیاط غلظت رنگ می باشد هر چقدر غلظت رنگ بیشتر باشد طبیعتا رنگ با کیفیت تری می باشد.

انتخاب رنگ 

همانطور که گفته شد درب ورودی اولین المانی از ساختمان می باشد که دیده می شود. و رنگ آن نیز مهم ترین جز در ظاهر درب می باشد از این رو در انتخاب رنگ باید دقت کرد حال ما شرح خواهیم داد هر رنگ برای چه ساختمانی مناسب است. از آنجایی که درب در معرض عناصر بیرونی قرار می گیرد استفاده از رنگ مناسب مانع از پوسته پوسته شدن آن می شوند رنگ بیرونی لاتکس پوشش مقاوم در برابر آب می باشد.

رنگ های خنثی: 

رنگ های مشکی، خاکسری و قهوه ای از جمله رنگ های خنثی می باشند که می توان گفت با تمامی نماها و سبک ها همخوانی دارد.

رنگ های جسورانه:

از اینکه قوانین را بشکنید و یک رنگ غیرمنتظرانه ای به سبک خانه ی خود اضافه کنید نهراسید، این رنگ غیر منتظرانه سبک قدیمی خانه شما را می شکند. برخی از مردم در مورد استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون خود نگران هستند اگر رنگی دارید. که واقعا با ساختمانتان همخوانی دارد از آزمایش کردن آن نهراسید. یک درب نارنجی سبز لیموی ای یک دید جسورانه ای را به شما می دهد اگر روش بودن آن برای شما دلهره اور است یک نسخه تاریک از یک رنگ مانند رنگ بادمجانی را انتخاب کنید.

شما عزیزان می توانید محصولات تولیدی گروه هنری تبریز استپ را در صفحه اینستاگرام ویا در وب سایت تبریز استپ بخش نمونه کار ها مشاهده بفرمایید.